Conform de wetgeving bescherming van persoonsgegevens bieden wij jou ons Privacy & Cookie beleid aan. Dit beleid geldt voor alle services die wij als bedrijf verlenen.

OK

Conserveren

Conserveren

Het aanbrengen van verf, het zogenaamde conserveren d.m.v. natlak, is een proces waarmee wij ook al jarenlang ervaring hebben. Het appliceren van de verf gebeurt met zogenaamde airless-verfpompen. Dit zijn pompen waar, zoals de naam al aangeeft, de verf zonder lucht onder druk op het materiaal wordt aangebracht. Groot voordeel van deze spuitmethode is dat er weinig of geen nevel ontstaat tijdens het spuiten en er bovendien een relatief dikke verflaag in één keer kan worden aangebracht. De diverse soorten verf zijn in nagenoeg alle gewenst RAL-kleuren en in zowel één- als tweecomponenten uitvoering leverbaar. Allen speciaal voor deze spuitmethode ontwikkeld.

 

De norm ISO 12944 beschrijft de corrosiebescherming van staal door beschermende verven en vernissen. Het biedt tevens een leidraad bij de selectie van het gewenste verfsysteem. Hierbij spelen verschillende factoren een rol, zoals verschillende omgevingen, verschillende kwaliteiten van oppervlaktebehandeling en ook de verwachte duurzaamheid. De duurzaamheid van verschillende verfsystemen is ingedeeld in termen van laag, midden en hoog. In overleg met verfleverancier en klant wordt hierin een keuze gemaakt. Wij spuiten volledig volgens genoemde Europese normering, die door onze leveranciers worden aangedragen.

 

Tijdens de applicatie en droging zorgen wij voor voldoende afzuiging/ventilatie. Waar nodig worden randen, hoeken en moeilijk spuitbare plaatsen voorbewerkt met kwast of verfroller, teneinde ook daar de gewenste laagdikte te realiseren. In de regel wordt door ons een monopox verfsysteem gebruikt. Dat is een verfsoort die, zoals eerder vermeld, speciaal voor onze branche ontwikkeld is en waarmee in één keer de gewenste laagdikte gespoten kan worden. Daardoor behoeven wij zelden met zogenaamde meerlaags-verfsystemen te werken. Wanneer dit toch voorkomt, dan worden de verschillende lagen afzonderlijk op dikte gecontroleerd.

 

Nadat de verf voldoende is gedroogd en uitgehard vindt de eindkeuring plaats. Dit is vooral een visuele keuring met ook steekproefsgewijs een meetbare controle van de laagdikte. Na goedkeuring wordt alles gebundeld of in afzonderlijke lagen met hout ertussen gestapeld. Alles wordt vervolgens met staal- of nylonband vastgesnoerd en is gereed voor het afhalen. Als extra service wordt door ons ook altijd een kleine hoeveelheid verf in dezelfde RAL-kleur meegegeven. Dit om na montage eventuele transport- en/of montageschade bij te kunnen werken.

 

Wij willen graag garant staan voor een aanvaardbare droge laagdikte en hebben daarom al sinds jaren onze normen verhoogd. Dat houdt concreet in dat onze nominale laagdikte altijd minimaal 20 tot 30 µm hoger ligt dan de voorgeschreven laagdikte. Daarmee wordt nagenoeg uitgesloten dat individuele minimale laagdiktes lager uitvallen dan voorgeschreven laagdikte. Daarmee is, mits correct vervoerd en gemonteerd, roestvorming door het te schraal aanbrengen van verf uitgesloten.

 

Lichtgrijs, midden-blauw en donkergrijs zijn een welkome aanvulling op het bestaande assortiment.

 

Hiermee kan de dekking van eventuele vervolglagen beter worden gegarandeerd.

 

Heel concreet: als men later met een witte aflak verder wil, dan is het niet handig om daaronder een rode menie te hebben. Hetzelfde geldt ook voor blauwe of donkere eindkleuren.

 

Wij passen dit toe op handelslengten die later nog door de klant moeten worden verwerkt, maar zien ook steeds vaker dat mensen ervoor kiezen om hun complete constructie in een blauwe of grijze menie te laten spuiten.

 

Voordelen hiervan zijn:

 

– makkelijk zelf bij te werken

 

– voordelige prijzen t.o.v. reguliere constructieverven

 

– overschilderbaar met brandvertragende coatings

 

Graag willen wij u, bij eventuele belangstelling, nader informeren over de toepassingen hiervan.